środa, 19 marca 2014

Lunchbox nr 1- pomarańczowa sałatka z kuskusem

       Znów powrót do pracy, jednak pamiętając o swoich postanowieniach przygotowałam sobie zdrowy posiłek do pracy. Przepis zaciągnięty z http://emmagotuje.blogspot.com/, no i oczywiście troszeczkę zmieniony przeze mnie.

Sałatka z kurczakiem i kuskusem.



Składniki: 
  • 40 g kaszki kuskus
  • 100 g pieczonej piersi z kurczaka
  • garstka migdałów
  • 1,5 plasterka ananasa (było trzeba zużyć, bo został po robieniu wczorajszego obiadu)
  • kawałek białej rzepy
  • sos chilli
  • pieprz 
  • sól
Dressing:
  • sok z jednej dużej mandarynki
  • pół łyżki oliwy z oliwek
  • odrobina octu (w przepisie u Emmy był ocet winny, ale takiego nie posiadałam)
  • sól i pieprz do smaku

    Kuskus wsypałam do miseczki, dodałam odrobinę soli i zalałam wrzątkiem zgodnie z przepisem na opakowaniu, odstawiłam na ok. 5 min do momentu, aż kuskus wchłonął całą wodę, wymieszałam i dodałam z łyżeczkę sosu chilli (ilośc już w zależności od tego czy lubicie na ostro czy nie. W oryginalnym przepisie  była pasta harissa, jednak nie dostałam jej nigdzie). Kurczak przyprawiony pieprzem i papryką upiekła moja Mama w piekarniku, a ja go wykorzystałam ;). Pokroiłam w małe kawałki kurczaka, ananasa i białą rzepę, wszystko wymieszałam i na wierzchu posypałam pokrojonymi migdałami. Dressing: wymieszałam wszystkie składniki i przed samym zjedzeniem polewamy sałatkę.

  Jak wam się podoba pomysł na zdrowy posiłek do pracy?;)

Pozdrawiam 
NIEwidzialna


1 komentarz:

Mam nadzieję, że nie przynudzam strasznie i będzie mi miło jak zostawisz komentarz